Évkezdő túra Dozmatról Szombathelyre

2020.01.22

A VME természetjárói elkezdték a 2020. évet. Ez csak a naptár szerint kiemelkedő esemény, hiszen csupán azt folytattuk, amit 2019-ben is csináltunk.

Az Arany-patak új medre felett

A január 4-re meghirdetett évnyitó túránk célja a Dozmat térségében, az Arany-patak felduzzasztásával létrehozott, a 2019. év végén átadott víztározó megtekintése volt. 44 fővel, autóbusszal utaztunk a dozmati elágazáshoz. A buszról leszállva vagy 700 métert nyugat felé gyalogoltunk, hogy a gátra felvezető töltésre rá tudjunk fordulni. Először az Arany-patak új medre felett haladtunk át, utána megérkeztünk a víztározó zsilip állomásához. Már jelentős tó keletkezett a patak vízéből. Pár év múlva biztosan gazdag élővilág lesz itt, ha a költöző madarak felfedezik ezt az új élőhelyet. A déli dombtetőn itt-ott építkezések látszanak, utalva arra, hogy idővel egy két nyaraló, horgásztanya is létesül itt.

Az új tó megtekintése után a dozmati Szent György-templom melletti temetőbe kukkantottunk be. A templom egy római villa alapjaira épült. Feljegyzések már a 14. századból is vannak a helység templomáról, amelyet időközben többször átépítették. Az égbolt közben kitisztult, a hajnali köd felszállt. El is indultunk a dozmati Krisztina-kilátóhoz. Itt tízóraiztunk, majd felmentünk a hagyományostól eltérő formájú, ferde fa építményre, amelynek tetejéről szép kilátás nyílott a Kőszegi-hegyek felé. A tározó a magasból egy elnyúlt fényes csíkként látszott.

Napsütésben

Utunkat az egyre több meleget adó Nap sugaraiban fürödve tettük meg a Dozmat, Torony, Sé falvak déli oldalán az Arany-patak mellett. Célunk az oladi szakiskola volt – a térkép szerint. Ám egyszer csak utunkat állta az épülő Illés Akadémia kerítése. Nem volt mit tenni, az Arany-patak mellett begyalogoltunk a Szombathely és Olad közti körforgalomhoz. Ezen a szakaszon viszont az eddig tisztának mondott bakancsunk a napsütés hatására felengedett fagyos föld miatt tetemes sárral gazdagodott, amit a közútra kitérve próbáltunk letakarítani. A túra az Árkádia buszmegállónál végződött.

Urbán László

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.