Időutazás a bronzkorba

Régésztábori élmények - 2012. június 25-30.

2012.06.25

Az idei régésztábort a bronzkor és az Iliász megismerésével töltöttük. A Vasi Múzeumfaluban találkoztunk, és a napot ismerkedéssel kezdtük. Három csapat keletkezett: a Faló, a Villámszóró Zeusz Hada és az IZÉ (Ilion Zűrös Élete).

Mindemellett az első nap programjába belefért még a csapatjelvények elkészítése, a bronzkorról szóló előadás, a növényismereti foglalkozás, sőt még agyagoztunk is: testpecsétlőt meg csörgőt formáztunk. Közben ebéd után kellemesen megáztunk.
Kedden autóbusz vitt minket Velembe, ahol megmásztuk a Szent Vid-hegyet. Itt őskori cserepeket gyűjtöttünk, a tájékoztató táblák segítségével megoldottunk egy feladatlapot, így megismertük a hegy történetét. Elmentünk a Hörmann-forráshoz, az Írottkőhöz – ide nem mászott fel mindenki – és az Óház kilátóhoz. Innét átgyalogoltunk Kőszegre, ahonnan hazavonatoztunk Szombathelyre. A nap végére alig álltunk a lábunkon, de megérte a fáradságot, mert túránk során sok érdekes dolgot láthattunk.

Szövés-fonás Pásztókai Szeőke Judit vezetésével

Szerdán a fiúk elkezdték építeni a bronzkori házat, vagyis megásták az alapjait és felállították az ágasfákat. Rézdrótból fibulát tekertünk, hajlítottunk magunknak, és meghallgattuk Pásztókai Szeőke Judit régész, öltözködésről szóló előadását, amely után magunk is megpróbálkozhattunk a szalag- és kártyaszövéssel.
Csütörtök volt a biciklitúra napja. Elkerekeztünk Schandorfba, magyar nevén Csémbe. Útközben sokaknak meggyűlt a baja a nardai dombokkal. A csémi erdőben halomsírok találhatók, ezekből négyet mi is megnéztünk. Azért nem többet, mert a térkép ott jelöl utakat és sírokat, ahol nincsenek. A Múzeumfaluba való visszaérkezés után még métáztunk is egy jót.
Pénteken kiégettük az agyagtárgyakat az égetőgödörben, de sajnos több eltört egy-egy robbanás kíséretében. Próbáltunk rézszalagot ragasztani kiégetetlen agyagtálakra tojásfehérjéből és fokhagymából kevert ragasztóval, de legtöbben kudarcot vallottunk. A ház is épült tovább, a gerendái a helyükre kerültek, ebben nagy segítséget jelentett a lányok kötélverő brigádja. A csoportok az Iliászból választott jeleneteiket gyakorolták, amelyek a táborzáróra készültek.

Készül a sörös lencse (a szakács: Dr. Kalocsainé Magyar Éva)

Szombaton a házat leveles ágakkal, gallyakkal fedtük be és dárdavető viadalt rendeztünk. A cél az volt, hogy a fegyver beleálljon a fölbe, de ez nem bizonyult olyan könnyű feladatnak. Ebéd után szellemi és ügyességi vetélkedőn mérkőztek a csapatok egymással. A szellemi feladványok természetesen a bronzkorról szerzett ismereteinket firtatták. A sportversenyek közül a hőség miatt csak a futást tartottuk meg. A táborzárón, amelyre szép számmal érkeztek a szülők, rokonok, barátok is, bemutattuk a színdarabokat, majd valódi bronzkori recept szerint készített ételt, sörös lencsét ettünk.

A tábor programja ITT tekinthető meg.
A táborozók és közreműködők névsora ITT tekinthető meg.

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.