Szeptemberben is gyalogoltunk

Szomszédolás, Zirc, Fertő-tó

2016.09.18

Szeptemberben három hétvégét is túrázásra szántak a VMbE természetjárói. Kalandozásaik során többek között megfordultak Németújvár egykori vasútállomásán, a fertőbozi Gloriette kilátónál – ám a Kisgyóni erdészház elérésébe beletört a bicskájuk. Ha nagyritkán is, de előfordul az ilyesmi.

2016. szeptember 8.
Huszonhatan szálltunk kora reggel Szombathelyen vonatra, hogy később Körmenden autóbuszra átszállva Pinkamindszentre, egy kis határ menti vasi faluba utazzunk. A kora reggeli órákban elindultunk az ausztriai Moschendorf (Nagysároslak) irányába. A faluban megtekintettük a templomot, majd Pinkamindszent szélén megkerestük a néhai Körmend – Németujvár (Güssing) vasútvonal helyi állomását. Innen pár száz méter az osztrák határ, ahol az ideiglenesen kihelyezett konténernél szolgáló csendőrök ellenőrizték papírjainkat és magyarul „Minden rendben” szavakkal tovább is engedtek minket Moschendorf irányába. A rendezett falun keresztülsétálva elindultunk Mária Weinberg irányába. Takaros pincék között gyalogolva elértük és megtekintettük a Mária kápolnát, ahol egy rövid időre megálltunk. Ezután Gaas (Pinkakertes, Eberau – Monyorókerék településrésze) irányába indultunk, gyönyörködve a délelőtti napsütötte domboldalakban, majd a magyar határ felé vittük lépteinket. Itt senki sem ellenőrzött minket, és hamarosan Szentpéterfára érkeztünk. A hazainduló buszig betértünk egy szépen felújított kocsmába, amelyben egy kis „retro” múzeumot is láthattunk. Déli egy órakor a kényelmes gyaloglás után már otthon is voltunk. A túrát Urbán László vezette.

Zirc (fotó: Urbán László)

2016. szeptember 10.
A túrán 34 fővel vettek részt a múzeumbarátok, Süle Antal vezetésével. Zircet vonattal közelítettük meg. Az idő meglehetősen meleg volt, a szeptemberi 28–30 fok egy kicsit nehezítette a gyaloglást. Az útvonal az OKT-én vezetett végig. Zirc – Nagyesztergár – Bakonynána – kitérő a Római fürdőhöz, ahol lehetőség volt a vízesés gyönyörködésén túl a piknikezésre is – Jásd faluja. Innen busszal Várpalota, majd az esti órákban kellemesen elfáradva, a természeti szépségekkel eltelve, hazautazás Szombathelyre. Miután kéktúrázók is voltak a csapatban, távolabbi célt tűztek ki maguknak, Jásd után Tés – Csőszpuszta, esetleg a Kisgyóni elágazás. Így Urbán László hét fővel Bakonynánáról indult a túrának, ahova helyközi járatos autóbusszal érkeztek meg. Jásd után egy jó húzós emelkedőn jutottak el Tésig, de a hétvégi ritka buszközlekedésnek köszönhetően Csőszpusztánál abba kellett hagyni a túrát, mert a végcél elérése, a Kisgyóni erdészház, olyan késői időpontra került volna, hogy a hazautazás aznap bizonytalanná vált volna.

Nagycenk (fotó: Urbán László)

Szeptember 18.
27 fős csoportunk Rábai Péter vezetésével, vonattal utazott Nagycenkre. Nagycenk községen, majd a Széchenyiek által ültetett, ma védett hársfasoron végigsétáltunk. Rövid pihenőt tartottunk Széchenyi Béla és neje síremlékénél. Ezután a Fertőboz község feletti Gloriette kilátóhoz mentünk, ahol gyönyörködhettünk a Fertő-tó panorámájában. Visszafordulva az úton a fertőbozi állomásnál a Széchenyi kisvasútra szálltunk fel, amelyet ez alaklommal egy gőzös húzott. Visszavonatoztunk Nagycenkre, ahol a sétánk véget ért.

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.