Irány a királynék városa!

Gyalogtúra Veszprém környékén

Feltöltve: 2017.10.07

2017. October 07. Saturday

17 fővel indultunk útnak Szombathelyről Veszprémbe, ahova vonattal utaztunk el, a vasútállomásról pedig busszal jutottunk el a túra kezdetéig, a veszprémi buszpályaudvarig.

Ha már itt vagyunk a királynék városában, akkor bemelegítésként irány a vár: István és Gizella szobra, a Szentháromság szobor. Csoportképkészítés, letekintés a vár fokáról, – és el is indultunk a Szent Mihály templom melletti lépcsőkön lefelé a Séd patak völgyébe. Átmentünk a Séd völgyhídja alatt, majd az Állatkert kerítése mellett elhaladva a Gulya-dombi kilátót kerestük meg. Visszanéztünk a fából készült kilátó tetejéről a városra, majd 200 méterrel nyugatabbra egy sziklaoromról pedig Márkó felé nézhettünk el a tiszta időben.
Némi gyaloglás után elértük Laczkó Dezsőről elnevezett forrást, amelyből feltöltöttük vizes palackjainkat, majd átvágtunk a nyugati útgyűrőn. Utunk a piros kereszt jelzésen folytatódott a Sas-hegyen keresztül. Pár kilométer után elértük a Tekeres-völgyet, ahol sok szép őzlábgombát találtunk. Az Ördögrágta kő (fotó: Urbán László)A déli harangszó előtt pár perccel egy esőbeállóhoz értünk, ahol elfogyasztottuk úti csomagjaink tartalmát. Pihenőnket befejezve észak felé folytattuk utunkat, keresve az Ördögrágta követ. Bár alaposan eltakarták a körülötte álló fák, azért megtaláltuk a mintegy 6–8 méter magas, csipkés tetejű sziklát.
Amikor megint elértük a Séd patak vadregényes völgyét, a bozót között megpillanthattuk a sziklából épített Csatári-malom romjait is. A visszaúton újból elhaladtunk a Laczkó Dezső forrás mellett, majd a Séd szépen parkosított völgyében vettük az irányt a város közepe felé. A Horgos utcában a busz indulásáig betértünk a Sport Bárba. A hűsítők elfogyasztása után egy helyi járatú busszal a veszprémi vasút állomásra utaztunk, ahonnan irány Szombathely!

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.