Hűtött pezsgő, váratlan oklevél

Óévbúcsúztató, majd újévi kijózanító túra

2015.01.03

Hagyományos évzáró és évkezdő, vagyis óévbúcsúztató, illetve kijózanító túránkat 2014. december 29-én, illetve 2015. január 3-án tartottuk. Mindkét eseményt egy-egy kedves meglepetés tette még emlékezetesebbé.

Az óesztendőt búcsúztató 10 kilométeres sétának a szombathelyi Liget Hoteltől indulva 14, alaposan felöltözött túratársunkkal vágtunk neki. Az enyhe időjárás után szokatlanul fogcsikorgató hidegben, ropogós hóval a bakancsunk alatt lépdeltünk. Útvonalunk a lakóparkon keresztül a Parkerdő felé vezetett. Odaérve, miután lesöpörtük a tíz centis havat a pihenőhely asztalairól, elfogyasztottuk tízórainkat, sőt pezsgőbontásra is sor került. A palack az úton kellőképpen áthűlt, hőmérséklete kiváló volt. Ezután tovább haladtunk a kéktúra útvonalával párhuzamosan a séi erdőn keresztül, majd az oladi kilátóhoz érkeztünk. Közös fotó készült, majd leérve az oladi városrészbe, boldog újesztendőt kívánva elbúcsúztunk egymástól.

Túravezető: Rábai Péter.

Kőszeg nyugati kapujában- fotó: Urbán László

A kijózanító túrán 36 fő vett részt. Az előző esti eső és a reggeli mínuszok hatására helyenként síkossá váltak az utak. A hőmérséklet az újesztendő harmadik napjának reggelén 0 Co körüli volt. Szombathelyről vonattal indultunk Lukácsháza alsó állomásra, gyalogtúránk startpontjára. Lukácsházáról a csömötei hegyi kilátóhoz vezetett az utunk. A kilátónál tízóraiztunk, fényképeztünk az egyre kellemesebb időben. Innen a Szent Márton túraútvonalon haladtunk tovább Kőszegdoroszló felé. Rövid megálló után a Pogányok irányába vettük utunkat, hogy a Meszes völgyön keresztül Kőszeg kapujához érkezzünk. Csapatunk ezután a Poncichter borozóba tért be egy-egy pohár forralt borra, zsíros kenyérre, ami jól is esett az út végén. Meglepetésül túravezetőnk, Rábai Péter egy oklevelet kapott a borozó vezetésétől, amiért valamennyi kőszegi túránk végén ide zarándokol csapatunk a vörösvérsejtek szaporítása céljából. A kőszegi vasútállomásról induló vonatig tett sétával zárult a 15 km-es „kijózanító” túra.

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.