Egy hét kerékpárral a Dél-Dunántúlon

Gyékényestől Bajáig

2017.08.19

Az Egylet természetjáró csoportjának kerékpárosai 15. alkalommal indultak egyhetes nyári túrájukra. Ezúttal a „Három folyó kerékpárút” volt a cél. A kánikulával és a kellemetlen széllel dacolva 9 bringás pattant nyeregbe Gyékényesen.

Első frissítő állomásunk Csurgó volt, ahol a Csokonai Gimnázium parkjának árnyas fái alatt pihentünk, majd folytattuk utunkat első napi szálláshelyünkre, Nagyatádra. A József Attila kollégium minden igényt kielégítő, kétágyas szobáit nem sokáig élvezhettük, mert kora reggel indultunk tovább.
Második napi első pihenőnket Babócsán tartottuk. A Basakút és Nárciszkert látogatása után korán Barcsra értünk. Kollégiumi szálláshelyünk elfoglalása után betértünk a Szent Márton étterembe, hogy – augusztus 20. lévén – elfogyasszuk ünnepi ebédünket. A délutánt a Gyógy- és Strandfürdőben töltöttük el, izomláz megelőzési céllal.

A potonyi öregtölgy körül (fotó: Rábai Péter)

Újból korán indultunk harmadik napi utunkra. A darányi ősborókásnál egy rövid sétát tettünk, majd Potony községig tekertünk. Nem sokan ismerik a falu szépségeit: kazettás mennyezetű templomát és azt az öreg tölgyfát, amelyet heten értünk körbe. A faölelés után igyekeztünk Sellyére, következő szálláshelyünkre. Innen még kitérőt tettünk Drávaiványiba, a festett kazettás mennyezetű templom megtekintéséhez. Sellye Draskovich kastélya csak kívülről tekinthető meg. E csalódásért némiképpen kárpótolt bennünk a pompás ormánsági menüt adó étterem és az este 10 óráig nyitva tartó termálfürdő.
A negyedik napon, az Ormánság étteremben elköltött közös reggeli után Vajszlóig tekertünk. A község református templomában, a felújítás során festett kazettás mennyezet vált láthatóvá. Sorolhatjuk, hogy Adorjás, Kórós, majd visszafelé haladva Kémes temploma is festett kazettás mennyezetű. Szaporca érintésével a Dráva gátján haladva Drávaszabolcs és Harkány volt az útvonal. Itt ebédeltünk és a kerékpárúton a siklósi szállásunkra kerekeztünk. Majdnem mindenki „túlórázott” Máriagyűd templomáig.

Majs, szerb ortodox templom (fotó: Rábai Péter)

Ötödik túranapunkon Beremend volt az első célpont. A gyönyörű, karsztvizes strand mellett a Megbékélés kápolna környékéről láttuk az elhordott, lebányászott hegy bányaudvarát. Majson a szerb ortodox templom látványa nyújtott maradandó élményt még lepusztult állapotában is. Sátorhely történelmi emlékhelye másfél órás kikapcsolódást jelentett a nyeregből. Mohácsra érve rövid városnézés és vacsora következett.
Utolsó túranapunkon komppal Újmohácsra mentünk és burkolt gáton gond nélkül jutottunk el Bajáig. A bajok itt kezdődtek. Eddig nem volt műszaki hibánk, de most a 9 kerékpárból 6 a belvárosban defektet kapott. Megtudtuk, hogy ezért a kellemetlenségért a királydinnye nevű növény kiszóródó, hegyes tüskéjű magja a felelős.
A gumifoltozást egyéni városnézéssel feledtettük, este pedig közösen értékeltük a túra során megtett utat. 6 nap alatt, a sok látnivaló mellett kb. 350 km távolságot kerekeztünk. A hetedik napon a délutáni órákban vonatra szállva este érkeztünk Szombathelyre.

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.