Vasi Múzeumbarát Egylet

Gerinctúra a kőszegi hegyekben

75 fő és 3 kutya vett részt a szokásos lábizom bemelegítő gerinctúránkon. Vas megye minden részéből érkeztek természetjáró társaink Velembe, a buszfordulóhoz. Süle Antal vezetésével, tiszta szép időben indultunk neki a hegynek.

ElsÅ‘ megállónk a Velem feletti Szent Vid kápolna volt. Rápillantottunk a kéktúra emlékhelyre, majd tovább indultunk ebben a magasságban a már jócskán hófedte hegyoldalnak. Itt-ott gyermekekké váltak az idÅ‘sebbek is, ami a jégen való akaratlan csúszkálást illeti. A kaptató vége a 723 m magas Hármashatár-hegyen lévÅ‘ pihenÅ‘nél volt. 20 percnyi idÅ‘zés után már csak a hegygerincen kellett végiggyalogolni. Egy kis lejtÅ‘, egy kis emelkedÅ‘ felváltva 720 és 530 méter között. A szép idÅ‘nek köszönhetÅ‘en ragyogó panoráma tárult elénk. Kendig – Kopasz-Kendig – Vöröskereszt (rövid megállóval) – Óház-tetÅ‘ – Ördögtányér-szikla – Okmányos volt az utunk. Itt a fabódéban forralt bor, tea állt a csapat rendelkezésére. Vissza KÅ‘szegre a Szálasi-bunker – Királyvölgy útvonalon értünk le.

Mikor sikeres a túra? Ha jól végződik. Volt, aki a Poncichter borozóban zsíros kenyérrel, forralt borral zárta le a napot, mások a Kék Huszár étteremben költötték el estebédjüket. Jött velünk egy csapat gyerkőc is, ők nagyon jól érezték magukat a túra alatt, de a kutyusok is igen lelkesek voltak. Ha lett volna rajtuk GPS nyomkövető, kiderült volna, hogy talán háromszor annyit mentek, mint mi.
Jól kezdtük az évet, csak így tovább.

Galéria

Nálunk mindig történik valami!

Tudja már ezt 1565 hírlevelünkre feliratkozott ember.
Ha érdekelnek a programjaink, táboraink vagy csak bepillantanál egyletünk mindennapi életébe, érdemes egy kattintással feliratkozni hírlevelünkre.