A múzeumbogár klub életében az elmúlt alkalmak során gyakran esett szó a férfi és nÅ‘i szerepekrÅ‘l, ezek jellemzÅ‘irÅ‘l, az ezzel kapcsolatos történelmi hagyományról, a viseletrÅ‘l. Korunk divatja, férfiúi és nÅ‘i ideálja kapcsán is megfogalmazták véleményüket a gyerekek. Ezúttal egy olyan nézetrendszer került terÃtékre, amelyet egyes országokban a tanrendbe igyekeznek beilleszteni a döntéshozók.
A „gender” elnevezés az angol nyelvtanból származik, és az úgynevezett társadalmi nem fogalmaként használatos – magyarázta a kifejezést Schmidtné Vinczi Réka, a foglalkozás vezetÅ‘je. A gender ideológia alapja az a liberális nézet, amely szerint a társadalomnak egyenrangúként kell elfogadnia a szexuális különbözÅ‘ségeket. Ez az elképzelés aztán változott, módosult, radikalizálódott. Kiegészült azzal, hogy errÅ‘l a kérdéskörrÅ‘l már igen korán, az óvodától kezdve felvilágosÃtást kell adni a gyermekeknek. Továbbá azt is hirdeti, miszerint a férfi és nÅ‘i szexus pusztán a társadalom által alakÃtott, nem pedig biológiai meghatározottságú. Ezért a gyermeknek jogában áll eldönteni, hogy fiúként, vagy lányként akar-e élni.
Sokan felvetik viszont azt a problémát, hogy a gender ideológiával találkozó kamaszok nem kapnak fogódzókat serdülÅ‘kori elbizonytalanodásuk folyamatában, miközben a szexuális szabadságnak mindent megengedÅ‘ kérdésköreivel órarendszerűen foglalkoztathatják Å‘ket. Ez az ideológia azt állÃtja, hogy meg kell haladni a kényszer-szexualitást, és aki ezt nem Ãgy gondolja, intoleránsnak és homofóbnak nevezi.
Az előadást sokatmondó, mély csend hatotta át. Zárásaként a résztvevők véleményt formálhattak néhány, a gender ideológia által átitatott tankönyvből vett szövegrészletről.
Férfinak és nőnek lenni a 21. században
A sajtóban, világhálón gyakorta lehet találkozni a „gender ideológia” kifejezéssel. Vajon milyen irányelveket fogalmaz meg ez az eszmerendszer, amellyel szemben, mint a család egységét fenyegetÅ‘ nézettel szemben 2008-ban XVI. Benedek pápa felemelte a szavát?