Az ELTE SEK „C” épület konferenciatermében tartott foglalkozás célja az 1918 és 1921 közötti magyar történelem legfontosabb kérdéseinek és a legitimista mozgalom történetének megismertetése, nem mellékesen a térben és idÅ‘ben való tájékozódás, az információkeresés és -feldolgozás – problémafelismerés és megoldás – kritikai gondolkodás és a csoportban való együttműködés képességeinek fejlesztése volt. Az élményszerű ismeretszerzés lehetÅ‘ségét leginkább az online felületek segítségével végzett forráselemzés és feladatmegoldás jelentette a résztvevÅ‘k (az ELTE Berzsenyi Dániel PedagógusképzÅ‘ Központ történelem szakos hallgatói) számára. A foglalkozást dr. Bakó Balázs PhD történész, egyetemi docens (ELTE Berzsenyi Dániel PedagógusképzÅ‘ Központ), a téma és a pedagógiai módszertan szakértÅ‘je vezette.
A forrásfeldolgozás csoportmunkában, az alábbiak szerint történt:
1. csoport: Készítsen egy legalább 20 elembÅ‘l álló keresztrejtvényt a www.eclipsecrossword.com alkalmazás segítségével IV. Károly király visszatérési kísérletével kapcsolatos ismeretelemekbÅ‘l!
2. csoport: Készítsen a mellékelt sablon felhasználásával egy újságcímlapot IV. Károly visszatérési kísérletének napjaiból! Használjon saját szövegeket vagy internetes forrásból származó képeket, ábrákat!
3. csoport: Készítsen a breakyourownnews.com alkalmazás segítségével 5 db breaking news bemutatót IV. Károly visszatérési kísérletének eseményeivel, híreivel kapcsolatban – képi források felhasználásával!
4. csoport: Készítsen idÅ‘vonalat IV. Károly elsÅ‘ visszatérési kísérletérÅ‘l tetszÅ‘leges online alkalmazás segítségével! (pl.: Timetoast)
5. csoport: Készítsen egy legalább 5 feladatból álló tesztet IV. Károly visszatérési kísérletével kapcsolatban tetszÅ‘leges alkalmazás segítségével! (pl.: Google, Redmenta, Kahoot, Mentimeter)
A csoportmunkák eredményeinek bemutatására csoportonként 5 perc állt rendelkezésre, amelyet közös értékelés követett.
Az örökségpedagógiai foglalkozás a Vasi Múzeumbarát Egylet ÖsszenÅ‘, ami összetartozik – Trianon emlékezete Vas vármegyében című, TOP-7.1.1-16-H-ESZA-2020-01420 azonosítószámú projektje keretében valósult meg.
TK