Vasi Múzeumbarát Egylet

Szigligeti barangolás

2020. július 11.

Ragyogó napfényes reggelen, 30 fős csapattal indultunk Szigliget látnivalóinak felkeresésére. A túrát Süle Antal vezette.

Badacsonytördemic-Szigliget állomástól az Országos Kék Túra vonalát követtük. Utunk nyugat felé, az Antal-hegy irányába vezetett, majd a hegy déli oldalán elértük a Wass Albert Emlékparkot. E mögött megtaláltuk az avasi templomrom csonka tornyát, amely már a török idÅ‘k elÅ‘tt is itt állt. A verÅ‘fényes napsütésben az Antal-hegy és a Hálás-tetÅ‘ között haladtunk tovább a szigligeti vár irányába. Itt csapatunk többsége felkereste a várat, amelynek története a 13. századig vezethetÅ‘ vissza. Érdekesség, hogy a Rákóczi szabadságharc idején a feljegyzések már nem említik a várat, mint erÅ‘sséget. A vár területén jelenleg felújítási munkák folynak. Akik csoportunkból már korábban jártak fenn a várban, bekukkantottak a Szűz Mária templomba. A várlátogatás után egy kávéra is jutott idÅ‘, majd a Kamon-kÅ‘ Tanösvényen járva a Hálás-tetÅ‘t céloztuk meg. Az út szerencsére erdÅ‘ben haladt, de az egyre magasabbra hágó nap sugarai, plusz az emelkedÅ‘ így is alaposan megizzasztott minket.

Felérve kicsit visszaereszkedtünk a vulkáni eredetű, érdekes módon sárgás színű Kamon-kÅ‘höz. Ide egy ösvényen lehet felkapaszkodni. Ez a sziklaképzÅ‘dmény 180 méter magasságban van és a Balaton felÅ‘l is jól látszik. A kilátásban eleinte nem nagyon tudtunk gyönyörködni, ugyanis a cserjék és a fák eltakarják a Balaton víztükrét, de pár száz méterrel odább már igen. Innen visszamentünk a Hálás-tetÅ‘re, ahol egy kis esÅ‘beálló és padok is várják a megfáradt túrázókat. Leereszkedtünk a sárga jelzésű körútra, amely a hegy félmagasságában vezet. Innen aztán igazán lehetett gyönyörködni a Badacsony látványában! Érdekes volt arra gondolni, hogy mintegy 5 ezer évvel ezelÅ‘tt a szigligeti hegy sziget volt.

A sárga jelzést követve megtaláltuk a Szentháromság-kápolnát, amely fehéren magaslik a tó fölé. A kápolna természetesen zárva volt, de azért be tudtunk kukkantani az ajtaján lévÅ‘ fémrácson keresztül. Ezzel a látnivalók sora véget is ért. Lesétáltunk a hajóállomáshoz, voltak, akik fürödni mentek a strandra, a többség azonban buszra szállt Tapolca felé, onnan pedig vonattal érkeztünk Szombathelyre.

Galéria

Nálunk mindig történik valami!

Tudja már ezt 1565 hírlevelünkre feliratkozott ember.
Ha érdekelnek a programjaink, táboraink vagy csak bepillantanál egyletünk mindennapi életébe, érdemes egy kattintással feliratkozni hírlevelünkre.